Snapchat w marketingu internetowym
Otrzymaj oferty od specjalistów jak Social Kings nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

Social Kings

Snapchat w marketingu internetowym

2017-03-10

Snapchat jest aplikacją mobilną dostępną na system Androida oraz iOSa. Służy ona do wykonywania snapów, czyli krótkich (trwających od 1 sekundy do 10 sekund) zdjęć lub filmów wideo, które znikną po jednym obejrzeniu dla innych użytkowników tej aplikacji. Wysłać można snapa tylko tym użytkownikom, którzy nas dodali do obserwowanych profili na tej aplikacji. Możliwe jest również stworzenie swojego Story, czyli zbioru zdjęć i filmów wideo, które można otwierać wiele razy przez 24 godziny, a po tym czasie znikają. Dziennie korzysta z niego 2,5 miliona osób, co czyni go bardzo dobrą aplikacją do celów marketingowych

Zdjęcie nr 1

Snapchat w branży odzieżowej

Ciekawym rozwiązaniem dla firm jest zastosowanie snapów, które są dostępne 24 godziny, dzięki czemu mogą przedstawić swoje produkty, które można dokładnie obejrzeć, odtwarzając je kilkakrotnie.

Jak zachęcić do korzystania z naszego Snapchata klientów? Najlepszym przykładem są kody rabatowe. Możemy codziennie lub parę razy w tygodniu obniżać symbolicznie o 10% cenę danego produktu, którego rabat będzie dostępny wyłącznie po wpisaniu kodu, lecz jedyną drogą do uzyskania go jest obserwowanie nas na Snapchacie. Rabaty przyciągają każdego, więc z pewnością zyskamy w ten sposób wielu klientów, a nasze dalsze promocje i działania między innymi na tej aplikacji pomogą nam, aby klient został z nami na stałe i kupował nasze produkty.

Kolejnym przykładem jest metoda znana z promocji na Instagramie, czyli wrzucanie zdjęć klientów. Często możemy spotkać na profilach marek zdjęcia klientów, gdzie został zawarty ich produkt. Na snapchacie możemy wrzucać takie zdjęcia wraz z nazwą Instagrama naszego klienta. Pokazuje to, że klient jest dla nas ważny i budujemy w ten sposób pozytywny wizerunek firmy. Budujemy siatkę osób, które obserwują nas na social media oraz zwiększamy zasięgi jednocześnie na wielu portalach.

Snapchat w branży gastronomicznej

Zdjęcie nr 2

Tutaj klient przychodzi bezpośrednio do restauracji czy też baru. Jak możemy to wykorzystać w promocji swojego Snapchata? Umieść w najwidoczniejszym miejscu kartkę z naszym kodem QR Snapchata, aby klient mógł podejść, zeskanować nasz kod i dodać nas do znajomych! Zachęcić można również rabatami oraz konkursami, gdzie nagrodą może być danie szefa kuchni na koszt firmy. Tutaj Snapchat służy nam do przekazywania informacji klientom o tym, co znajduje się w menu, promocjach czy imprezach. Dobrze zorganizowane konkursy na tej aplikacji polepszają nasz wizerunek i sprawiają, że klient chętniej wchodzi na nasze pozostałe media społecznościowe.

Coraz więcej młodych ludzi chodzi do restauracji. Chętnie robią zdjęcia na Instagram czy też na Snapa tego, co aktualnie będą spożywać. Kontakt między personelem a klientem w Polsce ogranicza się do minimum pytań. Czasem wrzucenie zdjęcia młodej pary, grupki znajomych na naszego Snapchata do Stories pozwoli zyskać nam stałych klientów i zbudować pozytywny wizerunek firmy. Oczywiście taka kampania musi być dobrze przygotowana, ponieważ starsze osoby niekorzystające z tej aplikacji nie podejdą do takiego zabiegu marketingowego pozytywnie.

Snapchat w branży kosmetycznej

Niezależnie, czy jest to firma rozpoznawalna na wielką skalę, czy mała firma stawiająca pierwsze kroki Snapchat musi się znaleźć w obu przypadkach. Schematy z branży odzieżowej tutaj również się sprawdzą. W przypadku większych firm praktycznie zawsze nawiązywane są współprace z blogerkami, modelkami i fotomodelkami. Warto podczas sesji wysyłać snapy naszym klientom. Większość z nich pewnie śledzi chociaż jedną osobę, z którą akurat współpracujemy i chętnie zobaczy snapy z sesji. Jest to gratka dla fana. Wpływa to na pozytywny wizerunek firmy, jak i zwiększanie oglądalności naszego Snapa, a stąd już prosta droga do zwiększania sprzedaży czy też zyskania stałego klienta. Konkursy, rabaty lub informacje o nowych produktach można również stosować jak w większości branż. Nie zapominajmy także o tworzeniu więzi z klientem. Wstawmy ciekawsze zdjęcia z Instagrama bądź Facebooka, gdzie został oznaczony nasz produkt. Dosłownie parę chwil dla nas, a możemy zyskać tak paru klientów, a nawet i setki.


Opracował:
Szymon Łuczak
Social Kings